Rivalita firiem a jej vplyv na sociálno-ekonomické prostredie

Autor: Matej Kečkéš | 31.8.2016 o 18:00 | (upravené 1.9.2016 o 10:50) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  143x

                    Ľudia často vravia, toto je zlé alebo toto je dobré. V skutočnosti sú však zlo a dobro len následkom príčin známych ako hlúposť a múdrosť. Z hlúpeho správania nastáva zlo a z múdreho zas dobro.      

                   Existujú len dva druhy ľudí, ktorí sú konateľmi firiem. Prvý druh, značne múdry, pracuje sociálno-ekonomicky zodpovedným spôsobom, čím šíri dobré podmienky pre rast krajiny a osobnostný rozvoj ľudí.
Druhý druh koná presný opak. Pracuje sociálno-ekonomicky nezodpovedným spôsobom, tým teda šíri zlé podmienky, ktoré spôsobujú ľuďom problémy a deštruujú spoločnosť, spoločenské vzťahy a zdravie spoločnosti.
Tieto dva druhy ľudí vedú medzi sebou zdanlivo neviditeľné vojny, keďže prvý druh produkuje produkty, ktorých zmysel je efektívny, má na svedomí udržiavanie optimálneho zdravia a správania spoločnosti, zatiaľ čo druhý druh robí presný opak. Druhý druh takýchto konateľov produkuje produkty ako sú toxické potraviny, ktoré obsahujú škodlivé éčka, ktoré spôsobujú ľuďom vážne zdravotné ťažkosti ako napr. alergie, depresie, rakovinu, rôzne bolesti vnútorných orgánov, znečistenie krvi, infarkty, mozgové príhody a pod.
Taktiež však tento typ nezodpovedných ľudí, ktorí vlastnia a riadia firmy je extrémne sebecký, im nejde o blaho spoločnosti, o jej udržateľný rozvoj či azda duchovný vývoj, ale práve naopak, týmto firmám ide o to narobiť čo najviac škody a vytvoriť tak slepú podporu ekonomiky, lenže toto nie je ekonomika, toto je katastrofa. Keď takéto firmy produkujú napr. aj toxický odpad do vôd, zamorujú ovzdušie škodlivými látkami, ničia biotopy a vraždia živočíšne druhy, kam ako ľudstvo chceme dospieť? Neexistujú černošské problémy, imigračné problémy, ženské problémy či diskriminačné problémy. Existujú len ľudské problémy!
Prvý druh, teda sociálno-ekonomicky zodpovední konatelia firiem produkujú prostredníctvom svojich firiem produkty a služby, ktoré bojujú voči nezodpovedným následkom hlúpeho a iracionálneho rozmýšľania ľudí, ktorí vedú svojimi firmami spoločnosť ku kolapsu a deštruujú tým súčasne aj morálne hodnoty ľudí a tak ničia rebríček spoločenských hodnôt. Pretože takéto hlúpe správania ľudí deštruuje inteligenciu obyvateľstva a vytvára tzv. psycho-sociálny stres.
Tento prvý druh, ako som ich nazval, produkuje produkty, ktoré reálne podporujú ekonomiku, zdravie obyvateľstva a jeho morálne hodnoty. Sú to firmy, ktoré napr. produkujú zdravé potraviny, ktoré obsahujú len organické zložky, ďalej vytvárajú pocit bezpečia a ochrany v krajine, v ktorej môže byť zvýšená úroveň kriminality. Sú to však aj firmy, ktoré podporujú dobrodružnosť, odvahu, inteligenciu, firmy ktoré obyvateľov vzdelávajú, vedú na odvážne výpravy, ako sú napr. výstupy na vysoké vrchy našej planéty. Taktiež sú to firmy, ktoré udržujú a chránia životné prostredie. Produkujú kvalitné produkty, za ktoré sa oplatí zaplatiť aj vyššiu sumu, v prípade, že tou sumou človek nepodporí len značku, ale reálne pôsobenie firmy a motiváciu tohoto prvého druhu konateľov pracovať zodpovedne a racionálne.

              Je teda len na Vás samotných či budete podporovať v existencii a produkcii firmy, ktoré pracujú sociálno-ekonomicky nezodpovedným spôsobom a tvoria tak civilizačné problémy, alebo podporíte ľudí, ktorí vedú firmy k tomu aby pracovali sociálno-ekonomicky zodpovedným spôsobom, udržiavali a optimalizovali spoločnosť, spoločenské vzťahy, zdravie spoločnosti a naše životné prostredie, od ktorého závisí aj náš budúci vývoj, rast a zdravie detí, teda celková budúcnosť budúcich generácií, ktoré budú neskôr viesť firmy práve takým spôsobom, aký vy sami budete podporovať.
 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Tím Európy podľahol Kanade, jediný jeho gól strelil Tatar

Rozhodujúci gól domácich hokejistov sa zrodil po chybe slovenského obrancu Zdena Cháru.

KOMENTÁRE

Keď hipster primátor najviac rozumie bicyklovaniu

Prevádzkar hovorí, že chce ľuďom v klube prinášať všetky žánre.

EKONOMIKA

Tataráky by mali zmiznúť z reštaurácií. Ľudia sa ich však nechcú vzdať

Reštaurácie sa o tatarákoch boja hovoriť.


Už ste čítali?